قوانین و مقررات


ضوابط و مقررات استفاده از نرم‌افزار اِویم
اِویم یک سامانه نرم‌افزاری است که توسط شرکت کاردان رفاه‌گستر صدرا به شماره ثبت 47994 برای سفارش آنلاین خدمات خانگی و اداری طراحی شده و با ضوابط و مقررات زیر در خدمت کاربران و متخصصان گرامی است. استفاده از اِویم به منزله پذیرفتن این مقررات است و هرگونه اعتراض یا ادعای آتی از سوی کاربران یا متخصصان براساس این مقررات ارزیابی خواهد شد. لذا اکیداً توصیه می‌شود قبل از استفاده از خدمات اِویم، ضوابط و مقررات استفاده از آن را مطالعه فرمایید. شرکت ممکن است در هر زمانی، قوانین و مقررات را تغییر داده و یا به‌روزرسانی کند. کلیه تغییرات از طرق ارتباطی شرکت با کاربران اطلاع‌رسانی خواهند شد؛ لذا ادامه استفاده کاربر از نرم‌افزارها به‌منزله پذیرش قوانین و مقررات جدید است.
تعاریف و اصطلاحات
1. خدمات‌دهنده: شخصی حقیقی یا حقوقی است که به عنوان پیمانکار یا ارائه‌دهنده خدمت با اِویم همکاری می‌کند و دستیار نامیده می‌شود.
2. خدمات‌گیرنده: متقاضی استفاده از خدمات است که مشتری نامیده می‌شود.
3. کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی استفاده‌کننده از نرم‌افزارهای اِویم و دستیاران اِویم. 4. اِویم: نرم‌افزاری است که پل ارتباطی بین مشتریان و خدمات‌دهندگان است.
5. شرکت: شرکت کاردان رفاه‌گستر صدرا که نسبت به ارائه خدمات اِویم اقدام می‌کند.
6. حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات در سامانه اِویم ایجاد کرده‌اند.
7. اعتبار: مبلغی است که مشتریان با استفاده از سامانه بانکی و پرداخت آنلاین در حساب کاربری خود دارند.
8. اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران یا به صورت خودکار در نتیجه بهره‌برداری از خدمات در اختیار اِویم قرار داده می‌شود.
حساب کاربری
1. کاربران با ثبت‌نام در اِویم می‌پذیرند که با اطلاع کامل از ضوابط و مقررات آن اقدام به خرید خدمت کرده‌اند.
2. برای عضویت در اِویم و استفاده از تمامی خدمات آن، لازم است هر کاربر اقدام به ایجاد یک حساب کاربری نماید. برای ایجاد حساب کاربری شرایط زیر الزامی است: • داشتن ۱۸ سال تمام شمسی • تکمیل فرم مشخصات از قبیل نام، نام خانوادگی و شماره تلفن همراه در خصوص اشخاص حقوقی، نماینده‌ شرکت اقدام به ایجاد یک حساب کاربری به نام شرکت می‌کند که در این صورت، اطلاعات ثبتی شرکت از قبیل نام کامل شرکت، شماره‌ ثبت و شناسه‌ ملی شرکت باید در کنار مشخصات نماینده‌ شرکت در فرم مشخصات تکمیل شود.
3. کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به‌‌روز در سامانه اِویم وارد کند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام شده، شخص کاربر است. وارد کردن اطلاعات نادرست و غیردقیق ممکن است منجر به محرومیت کاربر از خدمات اِویم شود و کاربر نمی‌تواند به این موضوع معترض شود.
4. هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان خدمت‌گیرنده در اِویم داشته باشد و در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب‌های کاربری مذکور اقدام کند.
5. هر کاربر با ثبت‌نام در اِویم و ایجاد حساب کاربری به نام خود، صحت انتساب تمام پیام‌های صادره از حساب کاربری خویش را پذیرفته و درنتیجه حق هرگونه اعتراض یا ادعای آتی (مبنی بر انکار، تردید یا جعل داده پیام‌های ارسالی) را از خویش سلب می‌کند.
6. مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری انجام می‌شود مطلقاً به عهده شخص کاربر است، درنتیجه ضروری است که کاربر در حفظ اطلاعات حساب کاربری خود، ازجمله نام کاربری و رمز عبور، حداکثر اقدامات لازم را مبذول دارد و از این طریق مانع استفاده‌ دیگران از آن شود. همچنین در صورت ظن به دسترسی دیگران به‌حساب کاربری خود، در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کند.
7. در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود و از ارائه خدمات به کاربر خودداری کند.
8. در صورتی که کاربر مایل به بستن حساب کاربری خود در اِویم باشد، می‌تواند با تماس با شرکت نسبت به این امر اقدام کند. در این صورت حساب وی از طرف اِویم مسدود خواهد شد.
تعهدات عمومی کاربران
1. کاربران متعهد می‌شوند که در استفاده از خدمات اِویم، ضمن رعایت تمامی قوانین و مقررات جاری کشور، نرم‌افزار را برای اهداف قانونی به کار گیرند. مسئولیت هر نوع اقدام کاربر که منجر به بروز آسیب بدنی، جانی یا مالی شود به عهده‌ کاربر است و شرکت در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت.
2. مشتریان و دستیاران اِویم متعهد می‌شوند که از خدمات اِویم به صورتی که به اِویم یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند، استفاده نکنند. در صورتی که کاربران نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده در اِویم در جهت منافع شخصی و یا آسیب رساندن به منافع شرکت اقدام کنند، شرکت حق دارد ضمن قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب کاربری وی، با مراجعه به مراجع قضایی و یا سایر مراجع ذیصلاح قانونی نسبت به مطالبه جبران خسارات وارده اقدام کند.
3. مشتریان و دستیاران اِویم متعهد می‌شوند که فقط در مدت زمان ارائه خدمت از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از اِویم از یکدیگر کسب کرده‌اند، مطابق با عرف و قوانین جاری کشور استفاده کنند و پس از اتمام خدمت از هیچ بخش از این اطلاعات استفاده نکنند.
4. مشتریان و دستیاران اِویم متعهد می‌شوند که از هرگونه ارتباط مستقیم با یکدیگر در خصوص دریافت خدمت اجتناب کنند.
5. کاربر تنها مجاز است از اِویم برای رفع نیازهای شخصی استفاده کند و باید از فروش یا استفاده‌ تجاری از خدمات آن اجتناب کند. در صورت تخلف و اثبات این موضوع، شرکت حق دارد با مراجعه به مراجع ذیصلاح نسبت به جبران خسارت اقدام کند.
6. کاربر می‌پذیرد که با افتتاح حساب کاربری در اِویم تنها مجوز استفاده‌ غیر انحصاری، غیر قابل‌انتقال و محدود از خدمات آن را دریافت می‌کند و به‌این‌ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به اِویم نیست و اجازه استفاده از نام و علامت تجاری و خدمات نرم‌افزارهای اِویم را ندارد.
7. کاربر می‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز از سوی شرکت است و شرکت می‌تواند هر زمان تنها به صلاح‌دید خود و بدون نیاز به تدارک هیچ‌گونه دلیلی، یک حساب کاربری را مسدود کند و مانع استفاده کاربر از خدمات آن شود.
8. کاربر متعهد است تمامی تغییرات، الحاقات و اصلاحاتی را که توسط شرکت از طریق پیامک، ایمیل یا نرم‌افزارهای اِویم در خصوص استفاده از خدمات اِویم و شرایط آن برای کاربر ارسال می‌شود مطالعه و در صورت عدم موافقت، به صورت رسمی به شرکت اعلام کند. عدم اطلاع‌رسانی به شرکت و یا استمرار استفاده از نرم‌افزارهای اِویم، به منزله پذیرش تغییرات است.
9. کاربران حق ندارند هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش اِویم انجام دهند.
تعهدات مشتریان
1. مشتری متعهد می‌شود تنها زمانی که قصد استفاده از خدمت را دارد اقدام به ثبت درخواست کند.
2. مشتری تا 12 ساعت پیش از زمان سفارش درخواستی بدون محدودیت می‌تواند سفارش خود را لغو کند. اما درصورتی که کمتر از 12 ساعت به زمان سفارش نسبت به لغو درخواست اقدام کند، 5 درصد از مبلغ تقریبی سفارش از اعتبار حساب کاربری او کسر خواهد شد. چنان‌چه مشتری قصد تغییر زمان سفارش خود را دارد، باید با واحد امور مشتریان تماس بگیرد.
3. مشتری موظف است در زمان مقرر در مبدأ خدمات (نشانی‌ای که در درخواست خدمات ثبت‌ شده است) حضور داشته باشد و یا فرد مورد اعتمادی را به متخصص جهت نظارت بر انجام صحیح خدمات معرفی کند. در غیر این صورت شرکت مجاز است معادل هزینه خدمات را از اعتبار او کسر یا از نامبرده وصول کند.

4. حداکثر مدت‌زمان دریافت خدمات، هشت ساعت در یک روز است. افزایش این زمان با تأیید متخصص شامل مبلغی اضافه به هزینه‌های خدمات خواهد بود.
5. تأمین وعده‌های غذایی (ناهار و شام) برای دستیاران، از سوی مشتری اجباری نیست. همچنین برای درخواست‌های ۸ ساعته نظافت مدت ۳۰ دقیقه به منظور صرف ناهار و نماز در نظر گرفته می‌شود.
6. هزینه ایاب و ذهاب برای سفارش‌های نظافتی که بعد از ساعت ۹ شب (۲۱) به پایان می‌رسد بر عهده مشتری است.
7. مشتری می‌پذیرد که اِویم ممکن است از ارسال پیامک به عنوان راه ارتباطی خود با وی استفاده کند. مشتری می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود.
8. حضور بانوان در زمان ارایه خدمات نظافت توسط دستیاران خانم الزامی است.
9. مشتری در زمان اتمام سفارش موظف به بازدید و تحویل گرفتن خدمات ارائه شده از سوی دستیاران اِویم است. مشتری در صورت عدم رضایت از خدمات درخواستی، ظرف مدت سه روز باید مراتب را جهت پیگیری به امور مشتریان اِویم اعلام کند.
10. درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) ممنوع است. در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیت‌های ناشی از این تخلف برعهدۀ مشتری است.
تعهدات دستیاران 1. دستیاران اِویم در پذیرش درخواست انجام خدمات یا رد آن مخیر هستند؛ اما اگر پس از پذیرش درخواست خدمت، آن را لغو کند یا در مکان و زمان مشخص حضور پیدا نکند با توجه به عدم رعایت مقررات مربوط که منجر به خدشه‌دار شدن شهرت کاری و اعتبار اِویم می‌شود، هزینه‌ای به عنوان جریمه از او کسر می‌شود.
2. هر گونه تخریب غیراصولی که در نتیجه استفاده از خدمت در منزل مشتری ایجاد شود، مشروط بر اثبات قصور از طریق مراجع قانونی توسط دستیار اِویم، مسئولیت تامین هزینه‌های مربوط بر عهده او خواهد بود.
3. دستیاران اِویم صرفاً در خصوص خدمت ثبت شده در سیستم و در حیطه وظائف خواسته شده در سفارش، مسئول بوده و هرگونه حادثه و تخریب احتمالی خارج از آن بر عهده مشتری است.
تعهدات اِویم
1. اِویم عامل ارائه خدمات نیست، بلکه تنها یک بستر نرم‌افزاری است که ارتباط بین مشتریان و خدمات‌دهندگان را فراهم آورده و تلاش دارد تا فرایند انجام خدمات یادشده را تسهیل کند.
2. هر نوع خدماتی که در قالب پلتفرم اِویم صورت می‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین مشتری و خدمات‌دهنده است و اِویم تنها زمینه انعقاد این قرارداد را مهیا می‌کند. تأکید می‌شود که شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی - اعم از حقوقی و کیفری - در قبال اتفاقات حین انجام خدمات در مقابل کاربران - اعم از مشتریان و متخصصان - و اشخاص ثالث نخواهد داشت.
3. اِویم با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس ۲۴ ساعته، واحد رسیدگی به شکایات و فرآیند میانجی‌گری تمام تلاش خود را جهت رضایت کاربران ورفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه خدمات و نیز ایجاد صلح و سازش مابین مشتریان و دستیاران می‌کند.
4. چنان‌چه هر یک از کاربران اِویم در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس ۲۴ ساعته و واحد رسیدگی به شکایات اِویم مطرح و شرکت پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات به عمل خواهد آورد.
5. اِویم با پیگیری‌های مداوم و نظارت کامل بر نظرات مشتریان در خصوص خدمات ارائه شده، سعی در فراهم ساختن بستری شفاف و تسریع و تسهیل سفارش‌دهی دارد. اما با توجه به نسبی بودن مفهوم کیفیت و مجزا بودن قرارداد مشتری با متخصص از توافق اِویم با کاربران، اِویم مسئولیتی در قبال نوع و میزان کیفیت سرویس ارائه شده و وقایع و مشکلات احتمالی آتی آن، در مقابل کاربران و اشخاص ثالث نخواهد داشت.
6. اِویم در راستای ایجاد بستر شفاف برای کاربر، ممکن است به کاربران اجازه ‌‌دهد عکس، فایل صوتی یا تصویری، اطلاعات، دست‌نوشته یا نظرات خود را در نرم‌افزارهای اِویم منتشر کنند. محتوای تولیدشده توسط کاربران به شیوه مذکور در مالکیت کاربران قرار دارد؛ اما کاربران با بارگذاری این موارد روی نرم‌افزارهای اِویم اجازه استفاده و انتشار آن را به هر نحو و در هر زمان به شرکت واگذار می‌‌کنند. 7. اِویم متعهد می¬شود کلیه نظرات و سؤالاتی که با توجه به مفاد این قرارداد ثبت‌شده باشد را فارغ از بار مثبت و یا منفی آن، بررسی و منتشر کند.
8. اِویم تلاش خود را جهت فراهم کردن امکان استفاده از خدمات نرم‌افزاری خود توسط دستگاه‌های مختلف می‌کند. اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همه دستگاه‌ها یا همه شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و …) نمی‌دهد.
9. تمامی اطلاعات کاربران اعم از خدمات‌دهندگان و خدمات‌گیرندگان به عنوان اطلاعات محرمانه نزد اِویم محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع است مگر برابر تصمیم مقام صالح. بنابراین در صورت درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارایه اطلاعات کاربران اعم از مشتریان و یا دستیاران به مراجع مذکور می‌باشد.
10. شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص عملکرد اشخاص ثالث - که ممکن است موجب بروز نقص یا اشکال و ایرادی در حساب کاربری کاربر شود - نخواهد داشت.
هزینه‌ها و پرداخت 1. تأمین هزینه‌های مورد نیاز برای دسترسی به نرم‌افزارهای اِویم از جمله اتصال به اینترنت و سایر لوازم الکترونیکی بر عهده کاربر است. هزینه‌ای که به‌عنوان هزینه خدمات محاسبه و از کاربر دریافت می‌شود مشتمل بر مخارج اینترنت مصرفی و موارد مشابه نبوده و تنها بهای خدمات ارائه‌شده از سوی نرم‌افزارهای اِویم است.
2. امکان استرداد هزینه‌هایی که مشتری به اِویم می‌پردازد تنها مطابق شرایطی که در این قرارداد آمده، امکان‌پذیر است.
3. مشتری موظف است هزینه خدمات را به یکی از طرق پیش‌بینی‌شده (پرداخت اعتباری از داخل سایت یا نرم‌افزار، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به دستیار اِویم) پرداخت کند. مشتری نمی‌تواند به میزان هزینه‌ خدمات اعتراض کند و یا اینکه پس از پرداخت، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را خارج از شرایط مذکور در این قرارداد بکند. درصورتی‌که مشتری به هر علت ازجمله به خاطر اشکالات فنی، ارتباطی، قطع شبکه تلفن همراه، بروز نقص در نرم‌افزار و ... نتواند هزینه‌ خدمات را پرداخت کند، شرکت مجاز خواهد بود که این هزینه را از اعتبار حساب کاربری وی کسر و یا مبلغ آن را از نامبرده وصول کند.
4. هزینه خدمات ارائه شده از سوی اِویم، ممکن است بسته به ویژگی‌های خدمات از جمله نوع، زمان درخواستی، مدت زمان تخمینی جهت ارایه خدمات، مکان و یا عوامل دیگر متغیر باشد. در هر صورت رقم اعلام شده از سوی اِویم یا دستیاران بر اساس استانداردهای موجود و صلاحدید شرکت تعیین شده و در صورت پذیرش از سوی کاربران، طرح هرگونه ادعا و اعتراضی در این خصوص مورد قبول نخواهد بود.
5. مشتری می‌پذیرد هزینه بعضی از خدمات به طور تقریبی در اِویم مشخص شده و ممکن است با توجه به جزئیات خدمت مورد نظر و پس از انجام بازدید توسط دستیار اِویم، تغییراتی در آن اعمال شود و قیمت نهایی پس از بازدید به وی اعلام خواهد شد. لذا در صورت تایید مشتری، اعتراض نسبت به هزینه خدمت قابل قبول نیست.
6. درصورتی‌که خدمات مورد نیاز مشتری از حدود اعلام شده توسط او در زمان ثبت سفارش تجاوز کند و مشتری درخواست انجام خدمات دیگری داشته باشد، اِویم مجاز خواهد بود قیمت تعیین‌شده را تغییر دهد. ایجاد هر تغییری در شرایط خدمات از قبیل درخواست خدمات اضافه توسط مشتری و یا افزایش مدت‌زمان انجام خدمات، مشمول این حکم خواهد بود.
7. پس از انجام هر سرویس، دستیار اِویم ملزم به تنظیم فاکتور بر اساس قیمت توافق شده در سفارش است و مشتری تنها موظف به پرداخت این هزینه می‌باشد. کلیه پرداخت‌های خارج از چارچوب فاکتور از جمله انعام و غیره اختیاری بوده و از حمایت اِویم خارج است. لازم به ذکر است هزینه کالاهای مصرفی خریداری شده برای ارائه سرویس توسط دستیاران، باید به طور جداگانه و مطابق با فاکتور پرداخت شود.
8. مشتری می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود در اِویم دارد مستقل از روش کسب آن (در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که اِویم در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمت ارایه شده توسط اِویم قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
9. در هر شرایطی که نیاز به استرداد وجه به مشتری باشد استرداد با احراز هویت کاربر و تطابق آن با شماره حساب و یا کارت واریزی صورت خواهد گرفت.
10. اِویم ممکن است کدهایی به منظور هدیه به مشتریان ارائه کند که با وارد کردن این کدها در سامانه و برنامه‌های موبایل، تخفیفاتی به مشتری داده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به اعتبار کاربر در اِویم اضافه شود. لذا مشتری می‌پذیرد که اجازه انتقال یا فروش آنها را به افراد دیگر ندارد. همچنین مشتری می‌پذیرد کدهایی که جهت ارایه تخفیف به وی داده می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که اِویم برای ارائه این کدها هزینه ای از مشتریان دریافت نمی‌کند، این حق برای اِویم محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند.